Retourneren
Bij Baptist Arnhem mag u een artikel, zonder opgaaf van reden, binnen 30 dagen na ontvangst retourneren. U ontvangt dan het gehele aankoopbedrag inclusief de verzendkosten retour*.
* Eventuele kosten voor het retourneren naar het antwoordnummer worden in mindering gebracht.
Retourneren kan gratis in onze winkel. Bij retourneren per post zijn de kosten hiervan voor de klant. Voor het correct afhandelen van het retour adviseren wij u om gebruik te maken van het Baptist retourformulier!
U kunt ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping. Echter raden wij aan om het Baptist retourformulier te gebruiken.
Retourneren is mogelijk, indien;
- het artikel compleet, onbeschadigd en in originele staat is;
- de originele verpakking van het artikel onbeschadigd is (indien redelijkerwijs mogelijk);
- en u in het bezit bent van de contant-factuur (uw aankoopbewijs).
Uitgesloten van het retourrecht zijn speciale bestellingen, maatwerk, cadeaubonnen, dvd's, boeken en tijdschriften.
Retourproces
Bevalt uw bestelling niet? Laat ons dan weten dat u één of meerdere producten wilt retourneren. Dit kan op verschillende manieren:
- Vul het retourformulier in en voeg deze bij uw retour.
- Of geef het ons door per e-mail: bestelling@baptist.nl
- Of geef het ons telefonisch door: 026-4459038
Na aanmelding van uw retour ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail. Het retourartikel stuurt u naar ons op samen met het volledig ingevulde retourformulier én (kopie van) uw aankoopbewijs. De kosten voor het retourneren zijn voor de koper. U kunt uw bestelling ook gratis retourneren in onze winkel. Neem altijd uw aankoopbewijs mee. Zorg ervoor dat het geretourneerde artikel binnen 30 dagen na ontvangstdatum bij ons binnen is.
Retourneren per post: Hoe werkt het?
1. Na aanmelden van de retour print u het retourformulier en vult u deze volledig in.
2. Pak uw retourartikel met het retourformulier én uw aankoopbewijs of een kopie hiervan in voor verzending. Verzending per post is altijd voor risico van de verzender. Zorg voor een degelijke verpakking. Vanuit Nederland is frankeren niet nodig i.v.m. het sturen naar een antwoordnummer. De kosten hiervan worden aan u verrekend bij de terugbetaling. Vanuit het buitenland kunt u geen gebruik maken van het antwoordnummer.
3. Het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten zal uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst de geretourneerde artikelen zijn teruggeboekt op het rekeningnummer (IBAN) dat u heeft ingevuld op het retourformulier.
Retouradres vanuit Nederland:
Baptist Arnhem
t.a.v. retour webwinkel
Antwoordnummer 1229
6800 VB Arnhem
Retouradres vanuit buitenland:
Baptist Arnhem
t.a.v. retour webwinkel
Vlamoven 32
6826 TN Arnhem
Nederland
Verzendkosten
Bij het retourneren van een artikel ontvangt u het gehele aankoopbedrag inclusief de verzendkosten terug, mits u uw gehele bestelling retourneert. Heeft u meerdere artikelen besteld en retourneert u daarvan één artikel? Dan worden de verzendkosten niet vergoed.
Kosten retourneren
De kosten voor het retourneren naar ons antwoordnummer zijn even hoog als de verzendkosten die u heeft betaald voor het verzenden van uw bestelling. In de meeste gevallen is dit € 4,90. De kosten hiervan worden aan u verrekend bij de terugbetaling. U hoeft het retourpakket hierdoor niet te frankeren i.v.m. het sturen naar een antwoordnummer. Indien u geen gebruik maakt van het antwoordnummer, betaalt u de standaard verzendkosten.
Wilt u een product retourneren waarvan de verzendkosten hoger waren? Neem dan eerst contact met ons op. De wijze van retourneren (pallettransport) vindt dan in overleg plaats.
Beschadigd artikel ontvangen?
Heeft u een beschadigd artikel ontvangen? Neem dan z.s.m. contact op met Baptist Arnhem. Stuur een e-mail met één of meerdere foto’s van de beschadiging naar bestelling@baptist.nl. Betreft het een machine? Vergeet dan niet het serienummer door te geven. Zorg er altijd voor dat u uw aankoopbewijs of ordernummer kunt aantonen. Na ontvangst van uw e-mail wordt uw aanvraag in behandeling genomen en zo spoedig mogelijk nemen wij contact met u op. Wij zorgen er dan voor dat het probleem zo snel mogelijk voor u wordt opgelost, bijvoorbeeld door een nieuw exemplaar op te sturen. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht, de retourkosten worden vergoed.
Verkeerd artikel ontvangen?
Heeft u een ander artikel ontvangen dan hetgeen u heeft besteld (een verkeerd artikel)? Neem dan z.s.m. contact op met Baptist Arnhem. Wij zorgen er dan voor dat u zo snel mogelijk het juiste artikel zult ontvangen. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht, de retourkosten worden vergoed.
Beschadiging door gebruik
U mag het product testen zoals u ook in de winkel zou doen. Is het artikel dat u wenst te retourneren dusdanig gebruikt of beschadigd, dan wordt de koper verantwoordelijk gehouden voor de waardevermindering.
Ruilen van een artikel
Wilt u een online bestelling omruilen? Neem dan eerst contact met ons op. Na overleg wordt het retourproces in gang gezet. Na het ontvangen van het om te ruilen product wordt de nieuwe bestelling opgestuurd. Eventuele kosten zullen worden verrekend. Krijgt u geld terug dan zal dit op uw rekening teruggestort worden, moet u bijbetalen dan krijgt u een betaalinstructie via de e-mail en wordt er een factuur bij uw bestelling gevoegd.
De kosten voor het retourneren zijn voor de klant. Dit wordt in het geval van omruilen verrekend met de tweede zending.
In onze winkel kunt u een product direct omruilen (dus geen retourkosten). Om er zeker van te zijn dat het artikel wat u wenst op voorraad is, kunt u het beste het nieuwe artikel eerst bestellen op Baptist.nl. Kies bij het afrekenen dan voor “Afhalen in de winkel”. Het artikel wordt dan voor u gereserveerd en ligt voor u klaar als u uw aankoop in de winkel komt omruilen